jueves, 24 de diciembre de 2009

Alcohòlics Anònims de Manresa dóna suport a 80 persones l´any

Sessió del grup d´Alcohòlics Anònims de Manresa Sessió del grup d´Alcohòlics Anònims de Manresa

L'entitat fa 14 anys que funciona per ajudar addictes a la beguda a desintoxicar-se

GEMMA ALEMANMANRESA

"Si no vols deixar l'alcohol és el teu problema, si el vols deixar, és el nostre". Aquest és un dels lemes d'Alcohòlics Anònims Grup Manresa 95, una entitat sense ànim de lucre que any rere any dóna suport a una mitjana de vuitanta persones amb problemes amb la beguda.
L'entitat ha celebrat el seu 14è aniversari sense trencar amb la seva rutina: reunions periòdiques en les quals exalcohòlics expliquen les seves vivències. La darrera va ser oberta al públic i moderada per Domingo Mengut, membre de l'entitat des de fa 9 anys. Mengut afirma que "això no és com anar al metge que et diguin si estàs bé. Ets tu qui decideixes quan vols marxar". L'associació es reuneix els dilluns i dijous al número 22 del carrer Carrió, és oberta a tothom i no té cap cost. "En acabar les sessions passem una bossa on tothom posa o no posa sense que ningú no ho vegi. Això ens serveix per pagar el lloguer", afegeix. Tot i que hi ha mesos que els donatius són justets, l'entitat prefereix no dependre de res més que de la voluntat dels seus membres de recuperar la seva vida.
Els ponents, tots exalcohòlics i membres de l'entitat, expliquen als assistents com s'han fet addictes a la beguda, què els ha conduït a fer-ho i per què volen deixar la seva addicció. Tots coincideixen que no es consideren, i segurament no ho faran mai, exalcohòlics. "Per molt que pensis que ho pots superar, mai no podràs tornar a beure", explica Francesc, que va començar a beure quan era jove per superar la timidesa. "Em van ingressar moltes vegades pel meu estat, però mai tocava fons", reconeix. Finalment, va entrar al grup quan es va adonar que ho estava perdent tot. "Els grups de desintoxicació no m'han arribat a ajudar, ho ha fet l'oportunitat d'explicar el que em passa a d'altres i sentir que ells també ho fan amb mi. Ho ha fet Alcohòlics Anònims", assegura.

"Vaig intentar suïcidar-me"
Edu, un altre ponent, també va entrar a Alcohòlics Anònims quan ja havia tocat fons. "Un dia vaig estar 10 hores bevent. No vaig anar a treballar i vaig agafar el cotxe. Aquell dia podia haver fet alguna cosa molt grossa", reconeix. I afegeix que "la desesperació era tanta que en més d'una ocasió vaig intentar suïcidar-me". Per a Pablo, la seva entrada a Alcohòlics Anònims no va suposar un canvi tan gran com per a la resta. "Després de la primera reunió pensava que tots eren una colla de desgraciats", assegura amb una mitja rialla. Tot seguit es posa seriós i afirma que "fa un any que ho he deixat, després d'intentar-ho moltes vegades. Espero que aquesta sigui la darrera, perquè amb cada recaiguda perds més la confiança en tu mateix i fas un altre pas enrere".

No hay comentarios: